Šta je Regionalni brend istočne Srbije “Balcanica Superior”?

Regionalni brend istočne Srbije „Balcanica Superior“ garantuje kupcima da se radi o određenom stepenu kvaliteta brendiranog proizvoda ili usluge kao i da su oni poreklom iz istočne Srbije.

Regionalnim brendom „Balcanica Superior“ biće označavane usluge obezbeđenja smeštaja i pripremanja hrane u turizmu i proizvodi koji imaju jasan regionalni karakter i koji ispune definisane kriterijume.

Regionalni brend istočne Srbije, ima za cilj da potrošačima i turistima da do znanja da kupovinom lokalnih proizvoda i korišćenjem lokalnih usluga doprinose razvoju privrede i turizma istočne Srbije. Označavanjem proizvoda i usluga Regionalnim brendom, kupcima se prenosi informacija da se radi o određenom stepenu kvaliteta i da je proizvod/usluga poreklom sa određenog područja.

Naziv Regionalnog brenda „Balcanica Superior“ odabran je na nagradnom konkursu između 229 predloženih imena, dok je logo/znak delo Slovenačkog dizajn studija „Felician Sedmak doo“ i odabran je na nagradnom konkursu na kome je učestvovalo 134 dizajnera.


Ko stoji iza Regionalnog brenda "Balcanica Superior"?
Vlasnik Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“ (žiga garancije) i nosilac prava žiga je RARIS – Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije, koji i vodi kompletan proces.

RARIS je 9-og januara Zavodu za intelektualnu svojinu i zvanično podneo zahtev za zaštitu Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“.

U procesu uspostavljanja brenda, s obzirom da je vrlo važno uključiti interese pojedinaca i organizacija sa našeg regiona, RARIS je formirao Regionalnu platformu, kao telo koje ima savetodavnu i konsultativnu ulogu u procesu brendiranja.


Koje su koristi od brenda?

Na osnovu iskustava koja su imali regioni sa pozamašnim vremenskim stažom u regionalnom brendiranju od uspostavljanja brenda, za očekivati je da region istočne Srbije u budućnosti postigne više pozitivnih efekata od brendiranja. Ovde se ne misli samo na to da će određeni proizvođači, odnosno pružaoci usluga, dobiti oznaku na svom proizvodu/usluzi koja je pokazatelj i garant određenog nivoa kvaliteta, već na čitav niz pozitivnih efekata po kompletnu privredu istočne Srbije.

Sam region imaće koristi na sledeće načine:

  • Diferenciranje regiona istočne Srbije od konkurentnih regija;
  • Diferenciranje proizvođača i pružaoca usluga iz istočne Srbije od proizvođača i pružaoca usluga konkurentnih regija;

    Najuočljiviji benefit imaće privrednici. Konkretno, preduzetnici, odnosno privredna društva, proizvođači regionalnih proizvoda i pružaoci usluga sa teritorije istočne Srbije, ostvariće sledeće benefite:
  • Značajno veća vidljivost brendiranih proizvoda i usluga (proizvodi označeni brendom imaće dodatni publicitet i biće dodatno reklamirani, pa samim tim i vidljiviji);
  • Bolja i kvalitetnija promocija proizvođača, odnosno pružalaca usluga uz minimalne dodatne troškove (troškovi za naknadu za korišćenje brenda, biće značajno niži u odnosu na troškove koje bi pojedinačna preduzeća morala da ulože u marketing, a efekat zajedničke promocije biće značajno veći);
  • Benefit od publiciteta koji će sobom nositi Regionalni brend (reklamiranje brenda podrazumeva i reklamiranje pojedinačnih proizvoda i usluga, a samo korišćenje brenda pozicioniraće proizvod ili uslugu bolje u odnosu na konkurenciju);
  • Stalno eksterno praćenje kvaliteta proizvoda/usluge (kontrola ispunjenosti uslova za korišćenje brenda, podrazumeva i kontrolu samog proizovoda, odnosno usluge i to eksterno, što će biti dodatni stimulans za stalno unapređenje kvaliteta);
  • Mogućnost umrežavanja (povezavinja i sinergijski efekat sa drugim korisnicima brenda);
  • Približavanje tržištu (marketinške aktivnosti na promociji brenda približiće i pojedinačne proizvode i usluge kupcima);
  • Mogućnost da proizvođači, odnosno pružaoci usluga, kroz samovrednovanje, bolje sagledaju sopstvene propuste i značajnije unaprede svoj proizvod/uslugu, kao i procese;
  • Rast tražnje za proizvodima i uslugama sa regiona, kao reakcija na globalizaciju proizvodnje i snabdevanja (snažna kampanja i promocija brenda zasnivaće se na principu „kupujmo proizvod ili uslugu čije poreklo znamo, umesto uvoznih proizvoda sumnjivog porekla i kvaliteta“);
  • U kasnijim fazama bolja saradnja sa velikim trgovinskim lancima i mogućnost prodaje kroz specijalizovane prodavnice, odnosno jasno obeležene sekcije u većim trgovinskim objektima (namera je da se u narednim fazama stvore mogućnosti za otvaranje specijalizovanih prodavnica u većim gradovima koje bi prodavale samo one proizvode koji nose oznaku Regionalnog brenda, odnosno otvaranje posebnih odeljaka, sekcija u većim trgovinskim lancima);
  • Otvaranje novih radnih mesta (rast tražnje za proizvodima sa oznakom Regionalnog brenda, nužno će nametnuti i potrebu za širenjem kapaciteta i dodatnim investicijama, što će, zajedno, imati pozitivnog uticaja na ukupnu regionalnu ekonomiju);
  • Veće zadovoljstvo potrošača (stalno praćenje i kontrola kvaliteta, stvoriće veće poverenje u proizvode (usluge) koje na sebi nose oznaku Regionalnog brenda, pa će kroz veće zadovoljstvo potrošača i lojalnost proizvodima (uslugama) biti veća).

    Benefit od uvođenja Regionalnog brenda nije samo na strani proizvođača, odnosno pružalaca usluga, već i na strani kupaca. Značaj brenda za kupce ogleda se u sledećem:

      
  • Identifikacija – kupci se identifikuju sa određenim proizvodom, odnosno uslugom i smatraju je „svojom“, te će se vezati za nju i u psihološkom smislu dobiti značajniju satisfakciju od pukog zadovoljenja potrebe;
  • Praktičnost – u moru ponude, kupac će jednostavnije odabrati proizvod, odnosno uslugu koja je jasno obeležena određenom markicom, jer u nju ima poverenje;
  • Garancija – brend garantuje određeni nivo kvaliteta koji se stalno prati i kontroliše;
  • Kontinuitet – brend garantuje da će određeni proizvod, odnosno usluga biti duže vremena i u kontinuitetu dostupan;
  • Hedonizam – vezanost za brend čini kupovinu zadovoljstvom, a ne samo zadovoljenjem potrebe;
  • Etičnost – brend garantuje određeni nivo etičnosti, koja se, kao i kvalitet, konstantno proverava i prati;
  • Jasna prepoznatljivost, upoznatost s ponudom, jednostavno traženje;
  • Garancija ujednačenosti kvaliteta tokom vremena i nezavisno od mesta kupovine;
  • Sigurnost kupovine odgovarajućeg proizvoda (najboljeg sa stanovišta očekivane vrednosti za kupce – tj., prema mišljenju kupca najbolji odnos cene i kvaliteta);
  • Potvrda i projektovanje ličnog, željenog imidža kupca;
  • Zadovoljstvo ostvareno putem poznatosti i intimnosti s brendom tokom vremena;
  • Zadovoljstvo povezano s atraktivnošću brenda, odlikama njegovog identiteta i celokupnom komunikacijom;
  • Zadovoljstvo temeljeno na društveno odgovornom ponašanju brenda, vezano za širu društvenu dobit.

     

     Regionalni brend istočne Srbije podržava projekat: